Fontosabb a 3-as metró meghosszabbítása, mint a 4-es metróé – mondta Tarlós István főpolgármester az Orbán Viktor miniszterelnökkel szombaton aláírt, a főváros és a kormány együttműködéséről szóló, 15 pontból álló megállapodás sajtóeseményén.

A főpolgármester elmondta: innentől kezdve közös eredményként jelenek meg a budapesti fejlesztési projektek, és nem az lesz a lényeg, hogy mi állami és mi fővárosi eredmény. Sokkal biztosabbá válnak a projektek finanszírozásának feltételei.

A BudaPestkörnyéke.hu agglomerációs hírportál elődje, a Budapest Környéke című újság 100 évvel ezelőtt már ismert kiadvány volt az agglomerációban. A cikkeinket havonta sok százezren olvassák el itt az interneten. Köszönjük, hogy te is itt vagy!

A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol!

A főpolgármester közölte: elfogadtak egy projektlistát is, amelynek végleges preferenciasorrendjét a későbbiekben határozzák meg.

80 milliárd a 3-as metróra

Tarlós István elmondta, gyakorlatilag sikerült szinte napok alatt 108-110 milliárdot szerezni a városnak. A kormány soron kívül döntött arról, hogy további 80 milliárd forinttal támogatja a 3-as metró felújítását – közölte, hozzátéve, hogy a pénzt várhatóan 2020-2021-ben használják majd fel.

A kormány a megállapodásban foglaltak szerint kötelezettséget vállalt arra, hogy december 15-ig a 2016-os, 137,5 milliárd forintról szóló támogatási szerződést 80 milliárd forinttal növelve módosítja.

A főpolgármester a többletforrás szükségességének okai között sorolta fel azt, hogy az eredeti támogatási szerződést már 2,5 éve kötötték meg, akkori árbecslések alapján, és az építőiparban változtak az árak. Továbbá az Európai Unió elszámolható költségnek már csak 172 milliárdot fogadott el – mondta, hozzátéve, ezen kívül felmerülnek olyan el nem számolható költségek is, amelyek szükségességét nem vitatja az unió, de az említett kategóriába nem férnek be.

Közölte azt is, hogy olyan felújítási elemeket is megvalósítanak a 3-as metróvonal rekonstrukciója során, amely „kompletté teszi a rendszert”, például felújítják a gyalogos-aluljárókat is.

Tarlós István kitért arra, hogy a felújított metrókocsik légkondicionálása műszakilag nem megoldható, ugyanis olyan méretűek, hogy a tetejükre nem helyezhetnek ilyen berendezéseket, mert nem férnének be az alagútba. Ugyanakkor valamilyen légkondicionálásról gondoskodik majd a BKV – tette hozzá.

Megjegyezte az is, hogy a 3-as metró Káposztásmegyerig történő meghosszabbítását előrébbvalónak tekintik, mint a 4-es metróét.

A kormányfővel aláírt megállapodás részleteit ismertetve elmondta, hogy Budapest tízéves fejlesztési tervét a kormány és a főváros közösen készíti el az önkormányzat korábbi – Budapest 2030 elnevezésű – koncepciójából kiindulva.

Kiemelt kép: Magyarépítők.hu