Egy hónappal az átadó után máris megrongálták a Lánchidat. A hírek szerint a híd déli gyalogos oldalán található lámpatestek látták kárát a vandalizmusnak. A kár meghaladja a kétmillió forintot, valamint az anyagi káron felül a közvilágítás hiánya miatt fokozott balesetveszélyt is jelentenek a hiányzó lámpatestek.

Több mint kétmilliós a kár

Az 1. kerületi Rendőrkapitányságnak küldött feljelentésből derült ki, hogy a Lánchíd déli gyalogos oldalán található négy lámpatestben okozott kár meghaladja a kétmillió forintot, valamint az anyagi káron felül a közvilágítás hiánya miatt fokozott balesetveszélyt is jelentenek a hiányzó lámpatestek. A BudaPestkörnyéke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Betörték a lámpabúrákat

A beszámoló szerint ezek mellett a műemléken található lámpabúrát is betörték, máshol a fele, vagy éppen a teljes üveg hiányzik az augusztus 4-én átadott hídon, írja az énbudapestem portál.

A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol!

Több mint 100 éves a híd szerkezete

A BudaPestkörnyéke.hu írt arról, hogy a Lánchíd szerkezete már bő egy évszázada készült, azóta az időjárás és az idő vasfoga is megtette a hatását. 2021 februárjában született meg az egyezség a híd felújításáról. A munkálatokat az A-Híd vállalta nettó 18,8 milliárd forintért. 

Már 2021 márciusában lezárták a Lánchidat

A híd és környéke a lezárástól kezdve fokozatosan vált építési területté. A gyalogos aluljárók is lezárásra kerültek. A környéket fém- és lőszermentesíteni kellett, a Clark Ádám teret pedig átépítették.

Ez történt a felújítás kezdetén

A munkálatok elején lebontotásra került a híd vasbeton pályaszerkezete, helyére új acélpályalemezek kerültek. A kőoroszlánokat elszállították. A 2021-es esztendő végén kezdtek feltűnni a felújítást követően meghatározónak számító elemek a hídon. Ekkor kapta meg a végleges, kékesszürke színét. Az oroszlánok némi restaurálást követően kerültek vissza.

A főbb érdekességek a híd felújítása kapcsán

A híd láncain valamint függesztőelemein 23 ezer négyzetméternyi korrózióvédelemre került sor. Az új, 94 darab acélpályalemez átlagosan 12 hosszú, többségük egyenként 6 tonnás. Az oroszlánok egyenként 12,6 tonnát nyomnak.

Ezeket kellett elvégezni a Lánchíd felújítása során

A hídfők között 2400 négyzetméter leaszfaltozására került sor. A hídnak 14 méter mélyen is vannak láncszemei, ezeket is korrózióvédelemmel látták el. Mivel a Lánchíd korlátjának többsége elrozsdásodott, így azokat újra kellett gyártani.

Próbaterhelés

24 telepakolt, összesen 500 tonnát nyomó teherautóval hajtották végre a próbaterhelést, amely sikeresnek bizonyult. December közepétől fogva így a buszok, taxisok és kerékpárosok is átmehettek a Lánchídon. Végül az a döntés született, hogy a személyautók nem hajthatnak rá fel sem most, sem később. A BudaPestkörnyéke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Kiemelt kép: a Lánchíd. Fotó: archív