Fontos mérföldkő a Budapest-környéki kerékpáros hálózat fejlesztésében: elkészült a Dunakeszit Budapesttel összekötő, 5,36 kilométeres kerékpárút, amelynek egy része vízparti környezetben, magas fák alatt, a gyalogos sétánytól elválasztva vezet a páratlan panorámájú Duna-parton. 750 millióba került és az Európai Unió támogatásával valósult meg.

Teljesen új bringaút

A NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában tavaly tavasszal kezdődtek meg a munkálatok. Teljesen új kerékpárutat építettek 4,9 kilométeren, 440 méteren pedig kerékpározásra kijelölt utat alakítottak ki. A Penta Általános Építő Kft. kivitelezésében több mint 1200 m3 aszfaltot építettek be, 100 jelzőtáblát helyeztek ki. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Végre agglomerációban is gondolkodnak

Vitézy Dávid a Budapesti Fejlesztési Központ vezérigazgatója arról ír a közösségi oldalán, hogy a fejlesztési központban azon dolgoznak, hogy elkészítsék a budapesti agglomeráció hiányzó kerékpáros útvonalait azonosító stratégiát, hogy minden agglomerációs településen javuljanak a kerékpáros munkába járás és a közeli vasút- és hévállomások megközelítésének feltételei.

Kipróbálták

Tuzson Bence, a térség országgyűlési képviselője, Révész Máriusz, bringás kormánybiztos és Dióssi Csaba, Dunakeszi polgármestere teker az átadón – Forrás: Facebook/Dióssi Csaba

A 2-es főút mellett halad

Budapest környékének legújabb kerékpárútja Budapesten a Vasrózsa utcai kerékpárúttól indul. A 2-es főút mellett halad Dunakeszi irányába a Pallagi utcai körforgalmú csomópontig, különálló, 3,3 méter széles pályával, amely így előzésre is lehetőséget ad.

Biztonságosan lehet bringázni

A körforgalmon való átvezetés után azonos burkolatszélességgel a Folyam utcáig vezet az önálló kerékpárút. Így a nagyon forgalmas főút helyett külön kerékpárúton, biztonságosan és kényelmesen lehet biciklizni. Az Újszőlő utcáig új nyomvonalú, vegyes használatú utat adtak át. Az Újszőlő utca és a Liget utcai kerékpárútnál található végpont között szintén új nyomvonalú kerékpárútszakaszt építettek ki.

A kékkel jelzett szakasz készült most el

Forrás: NIF Zrt.

Szolgálati közlemény

Tudjuk, hogy sok a reklám itt nálunk és elnézést is kérünk ezért. A BudaPestkörnyéke.hu teljesen független portál. Nem kapunk állami pénzeket és az olvasóktól sem kérünk egy fillért sem. A szerkesztőségünket a reklámbevételekből működtetjük, ebből lesz fizetése az újságíróknak és ebből készülnek a cikkek. Amikor egy hirdetésre kattintasz pár forintot biztosítasz nekünk, így működünk. Köszönjük a türelmed, az érdeklődésed és azért ne feledd: a hirdetések is az olvasóért vannak, hiszen olyasmit akarnak neked mutatni, ami talán neked is érdekes lehet. Ha mégsem így lenne, egyszerűen köszönjük, hogy minket is olvasol.

Munkába járáshoz és túrázáshoz is tökéletes

Új kerékpáros pihenőhelyet alakítottak ki a vízparton a Katonadombnál, kényelmes lehetőséget biztosítva egy-egy rövid megállásra vagy étkezésre. Itt egy információs táblát is kihelyeztek, amely a környék nevezetességeit mutatja be. Az elkészült szakasznak köszönhetően az ingázók, túrázók és sportolók is biztonságosan kerékpározhatnak a főváros és Dunakeszi között.

Rajka és Százhalombatta között épül

Mosóczi László, az Innovációs és Technológiai Minisztérium közlekedéspolitikáért felelős államtitkára elmondta: „Az EuroVelo 6 nemzetközi kerékpárút hazai szakaszának fejlesztése ütemezetten valósul meg Rajkától Budapesten át Százhalombattáig.”

Szentendre felé is megcsinálták

A leggyorsabban előkészített szakaszok kivitelezése már be is fejeződött, a fővárosból Dunakeszi mellett tavaly ősz óta a túlparton, Szentendre felé is járható a felújított kerékpárút. Még idén nyáron megindul, és jövőre befejeződhet a dunaalmási és a Gönyű-Komárom szakaszok kivitelezése. 2022 nyaráig kerékpározásra alkalmas töltésburkolat épül a Csepel-szigeten, Ráckeve és Makád között, teljes hosszban megújul a kitáblázás a Budapest-Dunavecse szakaszon.

Európai bringaút

Révész Máriusz, aktív Magyarországért felelős kormánybiztos hozzátette: “A 3,3 méter széles új útszakasz része a franciaországi Nantes-ból kiinduló, a Fekete-erdőt érintő, a Duna mentén a Fekete-tengerig részben már megépült, 3600 kilométer hosszú Eurovelo 6 elnevezésű nemzetközi kerékpárút-hálózatnak.

450 km-es a magyar szakasz

Az útvonal 450 kilométer hosszan szeli át Magyarországot, lehetővé téve a biciklis turizmus fellendítését is. Szerte Európában több százezer családnak nyújt már megélhetést az aktív turizmusnak ez a formája, és Magyarországon is fontos részévé válhat az idegenforgalomnak” – tette hozzá.

Egészség és környezettudatosság

Tuzson Bence, a térség országgyűlési képviselője kiemelte: „Mindent megteszünk azért, hogy aki Dunakeszin vagy a környező településeken egészségesen és környezettudatosan szeretne élni, annak meglegyen rá a lehetősége. Az a célunk, hogy csökkentsük a közlekedés által a környezetre rótt terhet és egészségesebbé tegyük az itt élő emberek és családok mindennapjait a kerékpáros közlekedésen keresztül is.”

Reménykedtek

Dióssi Csaba, Dunakeszi polgármestere hangsúlyozta: „Amikor elindult az építkezés, még csak reményünk volt arra, hogy Dunakeszi is becsatlakozhat az országos kerékpáros vérkeringésbe. Ma már a gyakorlat mutatja, hogy megvalósult, hiszen nap mint nap több száz kerékpáros használja.”

Növényvilág megóvása

Nyul Zoltán, a NIF Zrt. beruházási vezérigazgató-helyettese elmondta: „A NIF Zrt. kiemelt figyelmet fordít beruházásai során a környezet védelmére, a növényvilág megóvására. Erre jó példa, hogy az önkormányzattal együttműködésben olyan műszaki megoldást találtunk, amely az érintett környezet megőrzésével jár.”

800 db új cserjét ültettek

A környezeti terhek csökkentése érdekében a kerékpárút nyomvonalát minimálisan módosították, így elkerülhetővé vált a nagy mennyiségű fakivágás.  A kivágott fák másfélszeres pótlásán túl 800 darab cserjét is elültettek a szakaszon. Az Újszőlő utcánál pedig egy meder alatt szigetelt árkot alakítottak ki, amelyben az összegyűjtött csapadékvíz el tud párologni, ezzel megakadályozva, hogy az útról szennyeződések jussanak a talajba.”

750 millió forintba került 

A fejlesztés nettó 750 millió forintból, az Innovációs és Technológiai Minisztérium megbízásából, a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában, uniós (VEKOP) forrásból valósult meg. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Kiemelt kép: Bicikliót Gödnél – Fotó: BPK