Újabb egy kilométeres szakaszon, az M3-as autópálya fővárosi kivezető szakaszán a XV. kerületi Wesselényi utca és a Szentmihály út között épít majd zajvédő falat a Budapesti Közlekedési Központ.

Az erről szóló közbeszerzési ajánlati felhívás már megjelent, a zajcsillapítást szolgáló fejlesztés 2019 harmadik negyedévére készülhet el a Fővárosi Önkormányzat finanszírozásában. A falépítéshez kapcsolódóan egyes autópálya melletti ingatlanok nyílászáró-cseréjét és a Tompa Mihály utcai kihajtó átépítését is elvégzik.

A budapesti agglomerációban 107 évvel ezelőtt ismert kiadvány volt a Budapest Környéke című lap. Örülünk, hogy ennek a nagy múltú újságnak a modern verzióját, a BudaPestkörnyéke.hu agglomerációs hírportált már sok százezren olvassák.

A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol!

A november 8-án megjelent az M3-as autópálya fővárosi kivezető szakasza melletti zajvédő fal kivitelezési munkáiról szóló közbeszerzési eljárás ajánlati felhívása. A kivezető szakaszon 2010-ben már elkészült zajvédelmi fejlesztés több ezer lakás, rengeteg ház nyugalmához járult hozzá, a jelen beruházás eredményeképp pedig a XV. kerületi, Wesselényi utca és a Szentmihályi út közötti szakasz zajvédelme is megoldott lesz.

Az autópálya ki- és bevezetőjének két oldalán jelenleg szakaszosan 6 kilométer hosszon áll már zajvédő fal, a Fővárosi Önkormányzat finanszírozásával és a BKK beruházásával most további egy kilométerrel toldják meg azt.

A projekt a fal építésén kívül a Tompa Mihály utcai autópálya-kihajtó átépítését is tartalmazza: a kihajtónál található, jelenleg a forgalom elől útburkolati jellel elzárt területre zöldfelületet telepítenek, amely nemcsak esztétikusabbá teszi a környezetet, de hozzájárul a Tompa Mihály utca zajvédeleméhez is.

Szintén a projekt része 200 darab nyílászáró cseréje: a zajvédő fal hatékony módja a hangszennyezés csillapításának, ugyanakkor egyes, autópálya-menti épületek felső szintjeit továbbra is elérheti a zaj. Ezért, ahol további beavatkozás szükséges, ott a régi nyílászárókat korszerűekre cserélik, hogy a zaj mértéke az előírt határértékeken belül maradjon.

A kivitelezési munkák sikeres közbeszerzési eljárás esetén a szerződéskötést követően, 2019 második negyedévében kezdődhetnek el és várhatóan fél évig tartanak.

Forrás: Budapesti Közlekedési Központ