A Csepel-szigeten nagy probléma, hogy az úgynevezett gerincút 12 éve befejezetlen, pedig sok közlekedési problémát orvosolhatna. Csütörtökön Szabó Szabolcs, csepel-soroksári (Budapest 17) és Jószai Teodóra, szigetszentmiklósi (Pest 8) képviselőjelöltek (Egységben Magyarországért) tartottak erről sajtótájékoztatót Csepelen, a szigeti gerincút még meg nem épült szakaszának végpontjánál.

Súlyosan érinti a csepelieket a megnövekedett forgalom

Szabó Szabolcs és Jószai Teodóra közös erőfeszítéseket ígért a térséget érintő két legnagyobb közlekedésfejlesztési projektjének, a szigeti gerincút befejezésének és a csepeli HÉV Tökölig történő meghosszabbításának érdekében. Szabó Szabolcs hangsúlyozta, hogy még a tervek sem készültek el a gerincút északi szakaszának befejezésére. A megnövekedett teherforgalom súlyosan érinti a csepelieket, ezért tartja fontosnak, hogy megépüljön a belvárost elkerülő út. Éppen ezért személyesen is konzultált Karácsony Gergely főpolgármesterrel és Márki-Zay Péter miniszterelnökkel, akik mind a ketten ígéretet tettek arra, hogy kormányváltás esetén prioritást fog élvezni ez a beruházás. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Mi ez a Szigeti Gerincút?

Már a nyolcvanas években felmerült, hogy a Csepel-sziget földrajzi adottságai miatt szükséges lenne egy, a településeket elkerülő a sziget közepén haladó nyomvonalú út, ami a gyorsan növekvő agglomerációs térséget ki tudná szolgálni. A középső szakaszának alig néhány kilométeres, szigetszentmiklósi területet érintő részét 2009-ben kezdték el építeni, melyet 2011-ben adtak át.

A második része nem épült meg

A gerincút északi szakaszának befejezése nem történt meg. Ez a csepeli Cseresznyefa utca – II. Rákóczi Ferenc út kereszteződésénél kezdődő védgát mentén kötné be a szigeti forgalmat a Posztógyár utcába, ami így összeköttetést biztosítana a 2013-ban átadott Teller Ede úthoz, ami a gerincút legészakibb szakasza.

A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol! A legfrissebb cikkeinket ide kattintva éred el!

Már nincs szó a déli szakaszról

A déli szakasz folytatásáról szó sem esett a kormányzati tervekben az elmúlt években. Ez a zsúfolt gyártelepi térségben folytatódna, és a tököli repülőtér megkerülésével Szigethalom és Tököl határán haladva kerülné meg déli oldalról Tökölt és folytatódna Szigetcsép irányában.

Ráépítettek a tervezett nyomvonalra

Civilek már évek óta jelezték, hogy a még 2005-ben tervezett nyomvonalra azóta ráépítettek tököli oldalon, így egyre nehezebbnek tűnik a folytatás Szigetszentmiklóstól délre.

El kellene kezdeni az út építését

Jószai Teodóra kiemelte, hogy a gerincút folytatásának engedélyes tervét ebben a ciklusban el kell készíteni és reményei szerint akár a beruházást is meg lehetne kezdeni. A képviselőjelölt a csepeli HÉV meghosszabbításáról is beszélt.

HÉV Lakihegyre, Halásztelekre, Tökölre

MInt fogalmazott: A csepeli HÉV-et úgy lehet bekötni a szigeti térség közlekedésébe, ha annak nyomvonala Lakihegy, Halásztelek érintésével egészen a tököli Pesti úti lakótelepig lenne kiépítve. Hozzátette: a 24. órában vagyunk, hiszen a térségi civilek által már 2017-ben elkészített nyomvonaltervet azóta már néhány helyen elépítették.

Kulcsfontosságú

Jószai Teodóra szerint addig jussunk el, hogy készüljön egy megvalósíthatósági tanulmány és az érintett települések, a 21. kerület és az agglomeráció rendezési terveiben védetté váljon ez a potenciális nyomvonal. Ezek kulcsfontosságúak annak érdekében, hogy egyáltalán érdemben beszélni tudjunk a jövőben a HÉV meghosszabbításáról – mondta. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

24. órában vagyunk

Jószai Teodóra nemrég nagyinterjút adott a BudaPestkörnyéke.hu hírportálnak, ebben többek között elmondta: A Csepel-szigeten a 24. órában vagyunk, a túlzsúfoltság, a rossz népesedéspolitika miatt. Egy olyan kritikus pillanathoz értünk, amikor ki kell tenni a megtelt táblát. Egész egyszerűen az a típusú népességpolitika, ami eddig működött és túlzsúfolttá tette a Csepel-szigetet, nem működik tovább. Ide kapcsolódik: “Kritikus pillanathoz értünk, a Csepel-szigeten ki kell tennünk a megtelt táblát és ideje rendbe hozni a dolgokat” – mondja Jószai Teodóra a csepeli agglomeráció ellenzéki országgyűlési képviselőjelöltje

Ezeket se hagyd ki:

Kiemelt kép: Jószai Teodóra és Szabó Szabolcs a csütörtöki sajtótájékoztatón