A Budapesti Közlekedési Központ járatain használható időalapú jegyek bevezetéséről a jövő héten tárgyal a Fővárosi Közgyűlés. Kedvező határozat esetén tavasztól jöhetnek az ilyen menetjegyek – közölte a vállalat.

Ha több járatot használnál

A sokak által ismert klasszikus vonaljeggyel ellentétben ezek a jegytípusok nem korlátozzák az átszállások számát, bármennyiszer használhatók. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Mint a normál jegyek

Az időalapú jegyek ugyanazokra a BKK-járatokra lesznek érvényesek, mint egy vonaljegy. Budapest közigazgatási határán belül a MÁV-HÉV vonatjain és a Volánbusz „kék” járatain is elfogadják majd őket.

A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol!

Olcsóbb, mintha kettőt kellene elhasználni

Az időalapú termékek két induló jegytípusa a 30 és a 90 perces mobiljegy lesz. Előbbi 530 forintba kerül majd, míg az utóbbi 750 forintba; egy hagyományos vonaljegy ára 350 forint.

Meg kell kezdeni az utazást

Nevükkel ellentétben – a használati feltételek miatt – ezeket a termékeket valójában akár 60 és 120 percig is lehet majd használni. Az időalapú jegyekkel minden – érvényességi időn belül – elkezdett utazást ugyanis be lehet fejezni, még akkor is, ha tovább tart, mint 30 vagy 90 perc.

Így számolhatsz

Tehát a 30 perces jeggyel 29 perc 59 másodpercig, a 90 perces jeggyel pedig 89 perc 59 másodpercig fel lehet szállni egy újabb BKK járatra, és azzal el lehet utazni Budapest határán belül bármeddig – fejtették ki.

Csak a mobilon

Az időalapú jegyek kizárólag digitális formában lesznek elérhetők, papír változatban nem. Használatuk a mobiljegyhez lesz hasonló – áll a BKK közleményében.

Egy háttérbeszélgetésen már szó volt erről

Csökkentik az automatákat

Korábban a BKK azzal került be a hírekbe, hogy csökkentik a jegyautomaták számát. Ahogy azt a BudapestKörnyéke.hu oldalán is megírtuk, fejlesztik és optimalizálják a Budapesti Közlekedési Központ jegy- és bérletkiadó automatáinak hálózatát, amelynek üzemeltetését a Senso Media Zrt. veszi át a T-Systems Magyarország Zrt.-től; az automaták számát a következő hetekben a jelenleg üzemelő 359-ről 318-ra csökkentik a fővárosban – mondta el akkor BKK vezérigazgatója.

A döntésen kiakadt Vitézy Dávid

“A leszerelt automaták révén garantáltan jegybevétel fog eltűnni a rendszerből. A BKK hivatalos közlése szerint egy automata havi üzemeltetési költsége 130 ezer forint. A bevételi adatokat visszaosztva látható: a korábbi automata-flotta bármely tagja 80-szor annyi bevételt szedett be, mint amennyibe fenntartása kerül és még a legrosszabbul teljesítő automaták is sokszorosan “behozták” a működési költségüket. Ezen adatokat látva az automata-hálózat leépítése valójában csak egyet üzen: a BKK-t nem érdeklik a saját jegybevételei. Évekig dolgoztam azon, hogy ezek a viszonyok megváltozzanak Budapesten, kiábrándító és elszomorító ezt a leépülést látni.” – írta akkor a közösségi médiában Vitézy Dávid, a Budapest Fejlesztési Központ vezérigazgatója.